Otizmli çocuğun eğitiminin başlıca amacı nedir?
Özbakım becerileri kazandırmak başlıca amaçlardan biridir.
Otizmli bir çocuk söz konusu olduğunda eğitminin öncelikle amacı çocuğa okuma yazma öğretmek değil, onu bir lokantada nasıl
davranılır, otobüste ne yapılır gibi herkes için çok basit, ama otizmliler için çok zor bazı durumlara hazırlanmaktır.
Kaynak; DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ ( YAĞMUR ÇOCUKLAR - Otizm Nedir? ) Kitabı
Özbakım becerileri kazandırmak başlıca amaçlardan biridir.
Otizmli bir çocuk söz konusu olduğunda eğitminin öncelikle amacı çocuğa okuma yazma öğretmek değil, onu bir lokantada nasıl
davranılır, otobüste ne yapılır gibi herkes için çok basit, ama otizmliler için çok zor bazı durumlara hazırlanmaktır.
Kaynak; DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ ( YAĞMUR ÇOCUKLAR - Otizm Nedir? ) Kitabı
DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ Kimdir?
Dr. Barış Korkmaz, ilk ve orta öğrenimini İzmir Bornova Anadolu Lisesi'nde tamamladı. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi.
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda nöroloji ihtisası yaptı. 1986'dan itibaren çocuk nörolojisi ve çocukluğun
gelişimsel bozukluklarıyla ilgilendi. 1989'da Edinburgh'da otizm, konuşma ve öğrenme bozuklukları üzerine eğitim gördü.
1991'de Cerrahpaşa Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda uzman olarak göreve başladı. New York'ta Prof. Dr. Isabelle Rapin ile
çalışarak otizm ve gelişimsel disfaziler üstüne bilgi ve deneyimini artırdı. 1993'te Nöroloji doçenti, 1995'te yan dal ihtisası
olarak çocuk nörolojisi uzmanı oldu. Uluslararası Çocuk Nöroloji derneği ve Davranış Fenotipleri Derneği üyesi olan
Doç. Dr. Barış Korkmaz'ın otizm, gelişimsel disfaziler ve çocukluk çağı epilepsileri üzerine 60'tan fazla eseri vardır.